Vilkår | Frakt og leveringstid | Betalingsalternativer | Uavhentede pakker | Garanti/Klager | Angrerett | Personopplysningspolicy (GDPR) | Cookies | Tvist | Force Majeure
Vennligst les våre vilkår og betingelser før du legger inn bestillingen.
Du må være minst 18 år for å bestille i vår nettbutikk. Er du yngre må bestillingen gjøres av en foresatt.
Alle priser er inkludert toll og merverdiavgift (med mindre annet er oppgitt).
Når bestillingen er fullført, vil du motta en bekreftelse på e-post (sjekk spam hvis du ikke har mottatt en). Når vi har sendt pakken, vil du motta en ny e-post og denne vil inneholde din pakke-ID, slik at du enkelt kan følge pakken din til leveringsstedet.
Vi tar forbehold om mulig sluttsalg, prisendringer og mulige faktafeil på nettsiden vår.
Eventuelle prisjusteringer som finner sted etter at du har lagt inn bestillingen din, påvirker ikke bestillingen din. Prisen du har på bekreftelsen er prisen som gjaldt på bestillingstidspunktet.
Vi tilbyr gratis frakt på bestillinger over 999 kr (ellers koster frakt 49 kr). Våre klokker leveres med Bring.
Når pakken din har ankommet, vil du motta et varsel på SMS. Der står pakkens serienummer og hvilken pakkeagent du skal hente pakken hos. For å hente pakken din trenger du legitimasjon og pakkens serienummer.
Vi tar sikte på å sende alle bestillinger innen 24 timer.
Du har alltid rett til å kansellere bestillingen din til den er sendt. Hvis dette er tilfelle, bør du kontakte oss via vårt kontaktskjema så snart som mulig. Skriv deretter inn det du ønsker å kansellere og ditt ordrenummer.
Hvis produktet allerede er sendt, kan du bruke angreretten din i stedet.
Vi oppgir alltid totalprisen i kassen, d.v.s. prisen inkludert mva og frakt. Ingen andre gebyrer belastes.
Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Se nedenfor hvilke betalingsalternativer som er tilgjengelige.
Ved å klikke "Fullfør kjøp" godtar du Klarnas vilkår og betingelser og våre kjøpsvilkår.
Klarna Checkout presenterer viss informasjon til deg så snart du er identifisert. Eventuell kredittinformasjon tas aldri direkte i Klarna Checkout, men når det er nødvendig avhengig av betalingsmåten du har valgt. Kredittopplysninger tatt av Klarna påvirker ikke kredittvurderingen din og kan ikke ses av andre som ber om kredittinformasjon om deg, for eksempel banker. Dersom kreditt ikke gis, må du velge en annen betalingsmåte som kortbetaling eller Klarna Direkt, alternativt kontakte Klarna.
Du finner mer informasjon og fullstendige vilkår og betingelser om Klarnas betalingsmåter på klarna.se. For informasjon om din betaling, kontakt Klarnas kundeservice. Du kan også se dine fakturaer og deres betalingsstatus på klarna.no under Mine sider.
Faktura
Betaling mot Klarna-faktura med 30 dagers betalingsfrist. Ingen fakturagebyr kommer i tillegg. Fakturaen sendes på epost i forbindelse med at bestillingen sendes fra vårt lager. For å kunne betale mot faktura må bestillingen sendes til din folkeregistrerte adresse, og du må oppgi korrekte og fullstendige personopplysninger.
Delbetaling
Du kan delvis betale fakturaen din via Klarna-konto. Delbetaling fra 1/24 av ordrebeløpet. Du kan når som helst betale ned hele gjenværende gjeld. Kontoen din hos Klarna blir da automatisk stengt. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.
Klarna Direkt
Med Klarna Direkt betaler du enkelt direkte i kassen. Pengene blir trukket 1-2 dager etter at vi har sendt varene dine. Aktiver tjenesten ved å logge inn på klarna.se og registrere din konto.
Kortbetalning
Sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard samt American Express. Ingen kortavgifter kommer i tillegg. Ingen kortdetaljer lagres hos oss, de lagres hos vår partner Klarna. Kortbetalinger som håndteres av Klarna er PCI-DSS-sertifisert.
Skulle du ikke hente pakken din og den returneres til oss, vil du bli belastet med 300 kr, som tilsvarer administrative kostnader og porto.
Vi tilbyr 2 års garanti (med mindre annet er oppgitt). Garantien dekker kun originale feil, d.v.s. produksjonsfeil og ikke håndteringsfeil.
Du bør sjekke at varen virkelig ikke fungerer før du kontakter oss for en eventuell klage. Vi anbefaler at du blant annet bytter batteri og kontrollerer at urverket og hendene sitter riktig. Hvis det fortsatt er noe galt med produktet, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema. Oppgi deretter ordrenummer, navn og hvilke varer det refererer til. Du vil da motta en returseddel som du fyller ut og legger ved pakken din.
Opplever du at varen har blitt skadet under transport (transportskade), skal dette meldes direkte til distributøren, enklest der du hentet pakken. Hvis skaden er synlig på utsiden, kan du klage allerede når du mottar forsendelsen.
Normalt har du som kunde 14 dagers åpent kjøp etter at du har mottatt varen, men hos oss har du alltid 60 dager åpent kjøp. Dette gjelder kun dersom produktet og eventuell emballasje kan returneres i vesentlig uforandret stand. Du har rett til å åpne emballasjen og sjekke at produktet fungerer. Vær oppmerksom på at det er du som kunde som betaler for returfrakten ved bruk av angreretten. Du kan velge å motta en digital fraktseddel fra oss til en kostpris på 120 kr. Kostnaden for returfrakten kan da trekkes fra det refunderbare beløpet.
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, vennligst kontakt oss via vårt kontaktskjema for ytterligere veiledning.
Den personopplysningsansvarlige for Beyond Time er TWT Interior AB, registreringsnummer 559042-7802, Bärnstensgatan 14, 25361 Helsingborg.
Når du legger inn bestillingen hos oss, oppgir du dine personopplysninger (navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse). I tilfeller der du velger å betale via faktura eller delbetaling, må du også oppgi personnummer. Personopplysningene brukes utelukkende for at vi som selgere skal kunne oppfylle vår forpliktelse om å levere varene til deg, og for å overvåke kvaliteten på tjenesten vår. Vi gir aldri ut lagrede data til noen annen part. Dine personopplysninger lagres i vårt nettbutikksystem (der også IP-adressen er lagret), hos vårt fraktselskap og og hos våre betalingsleverandører. I nettbutikkens kundedatabase lagres personopplysninger for fakturainformasjonshistorikk i sju (7) år, i henhold til regnskapsloven.
Vi håndterer dine personopplysninger i samsvar med GDPR (General Data Protection Regulation).
Hva er GDPR og hva betyr det for deg?
EUs nye personvernregler for håndtering av personopplysninger trådte i kraft 25. mai 2018. Det kalles GDPR (General Data Protection Regulation) og er en innstramming av PUL, hvor GDPR gir nye direktiver som styrker beskyttelsen av fysiske personer ved håndtering av personopplysninger. data . Kort fortalt betyr GDPR at enhver organisasjon må vite hvilken informasjon den har lagret i organisasjonen, nøyaktig hvor den er og hvorfor den er der. På forespørsel må du også kunne vise hva du ønsker å gjøre med eventuelle personopplysninger. Forskjellen mellom PUL og GDPR er at bedrifter og organisasjoner nå ikke lenger kan eie data om en person, bare låne dem.
Vi lagrer også all kommunikasjon vi har med deg via chat eller e-post (i inntil 12 måneder). Dette for å yte den tjenesten du forventer av oss.
Vi utleverer ikke personopplysninger til tredjeparter, bortsett fra i situasjoner hvor dette er et krav som følger av en lovpålagt forpliktelse eller for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde. Ønsker du å motta vårt nyhetsbrev, sender vi deg informasjon og produkttilbud på e-post.
Du har rett til innsyn i opplysningene vi har registrert om deg. Dersom den er feil, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at opplysningene blir rettet eller fjernet. Ta i så fall kontakt med vår kundeservice.
I henhold til ekomloven, som trådte i kraft 25. juli 2003, skal alle som besøker en nettside informeres om hva informasjonskapsler brukes til. Du har også rett til å få mulighet til å nekte slik bruk.
En informasjonskapsel er en liten tekstfil som inneholder informasjon. Den lagres på datamaskinen din – og det finnes to typer informasjonskapsler.
En type, "persistent cookies", lagrer en fil permanent på datamaskinen din. Den brukes for eksempel for å kunne tilpasse en nettside etter dine ønsker, for eksempel standard når du søker på siden.
Den andre typen kalles session cookies. Mens du besøker en nettside sendes informasjonskapselen mellom datamaskinen din og serveren for å kunne koble informasjon, for eksempel når du bestiller trykt materiale og informasjonsmateriell. Øktinformasjonskapsler forsvinner når du lukker nettleseren.
Vår nettside bruker begge typer informasjonskapsler. Vedvarende informasjonskapsler brukes blant annet når du lagrer informasjon på nettstedet. Informasjonen disse informasjonskapslene gir er anonym og inneholder ikke navn, e-postadresse eller annen personlig informasjon. Vi bruker informasjonen for å kunne forbedre nettstedets innhold og navigasjon. Informasjon om den besøkende kan ikke spores av oss.
Du kan alltid velge å ikke akseptere informasjonskapsler i nettleseren din. Dette betyr imidlertid at du ikke får tilgang til alle funksjoner.
Ved en eventuell tvist mellom en privatperson og Beyond Time vil vi følge den generelle klagenemndas anbefalinger.
EU-kommisjonens nettsted om online tvisteløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Hendelser som krig, naturkatastrofer, kamphandlinger på arbeidsmarkedet, myndighetsvedtak, manglende levering fra underleverandører, kostnadsøkende forhold og sammenlignbare hendelser utenfor Beyond Times kontroll, som ikke med rimelighet kunne ha vært forutsett, skal tilskrives force majeure , som innebærer at Beyond Time fritas fra sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler.